KONJUK NGARSA DALEM PANGERAN SEJATI

Standar

Kawula asung sembah pangabekti
konjuk dhumateng Pangeran Sejati
lepat punapa tinitah jalmi
datan kwasa milih saderma nglakoni

Karahayon wus ana kang paring pepeling,
kang nembe dipecaki buntu wusanane,
enggala bali myang kajaten,
mumpung sunaring purnama,
sumrambah paring pepadhang,
yen wus kalimputan mendung nggameng,
sira gampang nyasar lan disasarake,
jebul kang jembar katon gilar-gilar,
satuhu marga kang dudu

Rina wengi tansah dangu,
manungsa tanah jawi anglangut,
ngarep-arep jejere adil,
yaiku manungsa kang nora bisa nampa kawruh nyata kasunyatan,
nyatane yaiku wong kang wening wis tumeka,
ngarepake kang ngarep-arep,
yaiku manungsa kang angsal piwulang suci

Durung turu yen durung tangi,
durung napak lemah yen durung weruh esuk, awan, sore kalawan bengi,
tangeh tangi yen mung dibisiki,
mokal obah diiming-imingi,
turua kaya turune tetuwuhan,
tangia kaya angga-angga nemu mangsa ing pabaratan

Konjuk Ngarsa Dalem Pangeran kita Ingkang Sejati
kawula nyuwun sabda,
lebur sedaya dosa ingkang sampun dilampahi
luputa saking sedaya panggodha
tuwin tinebihna saking sedaya piawon

36 responses »

  1. hmm.. asyiiik pertamaaaaax.. commentnya masih bingung maaas.. yang penting saya hadir menemui sampeyan.. melepaskan Rasa Kangen dan Kerinduan yang terlanjur datang menerpa.. hehehe.. rindu sapaan sang sahabat sejati.. maaf ya mas.. bahasa jawanya engga nyampe.. hihihi.. jadi malu..
    Salam Sayang
    Salam Kangen

  2. Dear mas Tommy,
    Dear bro Boed😉

    Aduh, puisinya pake bahasa Jawa, susah juga mengartikannya.

    Ikut seneng aja deh mas😉
    Petuah2nya bisa dirasakan, terbersit, tanpa harus mengartikan kata demi kata😉

    Semoga Selalu Berbahagia😉

  3. pamuji rahayu…

    kangmas tomy dan kangboed.. saudara yang tansah karaharjan. ing ngarsanipun Kanjeng Pangeran kang Sejati..,

    matur sembah nuwun kangmas.. mugya kita tansah hanetepi wajib kadosta Sabda panjenengan.., jadi manungsa kang tansah migunani kangge sasami ing gumelaring jagad.alit dan jagad gede…inggih menika, mboten namung weruh tapi nglakoni, sahingga umpamanipun kita tansah sampun mulang kekejaten mendapati jalan ingkang padhang njingglang tanpa alang alang.., mboten peteng ndedet lelimengan.. bingung dalanipun ingkang pundi.., susur sasar rambatan nanging mboten tumeka.., duh.. Pangeran ingkang langkung welas asih..mugya sedayanipun mahluk wonten ing jembaring mayapadha menika tansah ginanjaran dalan padhang saking paran tumekaning papan..,
    matur sembah nuwun

    slam sihkatresnan

    Rahayu…,

  4. yayaya.. nasib mas.. gak ngerti.. bahasa jawanya beraat banget.. hihihi.. mohon diterjemahkan dalam bahasa sunda mas..
    Salam Sayang

  5. @ KangBoed yang tersayang
    ini nih terjemahannya, silahkan diapresiasi & diinterpretasi

    Apa salah peradaban?
    Kalau kita hidup di jaman sekarang
    Takdir yang tak mampu kita cederai
    Hanyalah titah semata
    Terseok-seok menuju kepenuhannya

    Sangat beruntung sudah ada yang memberi peringatan
    Bahwa jalan yang sedang ditempuh buntu akhirnya
    Kembalilah menuju yang sejati
    Mumpung sinar bulan masih menerangi jalan
    Sebentar lagi kegelapan kan dating
    Kau akan mudah tersesat & disesatkan
    Ternyata jalan yang mudah & lebar
    Bukan jalan yang benar

    Siang malam terasa lama sekali manusia menunggu kedatangan sang adil
    Yaitu manusia yang tidak bisa menerima ilmu kasunyatan
    Kenyataannya yang dinanti telah dating
    Yaitu manusia yang mendapatkan pelajaran suci

    Belum tidur bila belum bangun
    Belum menapak tanah bila belum melihat pagi, siang, sore & malam
    Tak akan bangun bila dibisiki
    Tak akan bergerak bila diiming-imingi
    Tidurlah seperti tidurnya tumbuhan
    Bangunlah seperti laba-laba bertemu mangsa di medan perang

    Leburlah segala dosa kesalahan yang telah diperbuat
    Luput dari segala pencobaan
    Terjauhkan dari segala kejahatan

    Salam sejati dalam cinta & kasih sayang

  6. setiap dari kita bisa menjadi saksi kehadiran Allah dimasyarakat.Pribadi yang tidak ada dusta dan cela akan semakin meyakinkan jika dipertegas dengan tindakan konkrit.

    “mugi Gusti tansah paring kawelasan dumareng kita sedaya “

  7. hehehe.. ma kasih mas Tommyku chayaaaaank.. sungguh syair yang mencerahkan agar kita bangkit dari keterpedayaan kita selama ini.. bukan salah siapa siapa.. semua kembali kepada diri masing masing.. semua berjalan menurut aturan dan kehendakNYA… biarlah kita yang disini.. yang berkumpul untuk silih asah, silih asuh, silih asih.. dan tetap Eling dalam kesadaran dan Waspada dalam setiap langkah dan keputusan.. selalu mau mengambil hikmah yang tersembunyi dari perjalanan kita masing masing sebagai bekal hidup kita menuju kesejatian.. sudah saatnya.. kita bergandengan tangan mesra dalam perbedaan..
    Salam Sayang
    Salam Kangen
    Salam Hormat
    Salam Sejati

  8. salam dari bandung

    aku suka membaca puisi mantra anda, sayang tidak di terjemahkan, kan tidak semua orang pandai berbahasa inggris

    kalau kelak aku jadi presiden kuangkat anda menjadi penasehat spritualku

    aku dan sang presiden

    Kalau aku menjadi presiden, aku tidak ingin wakilku penganut neo liberalism karna faham tersebut hanya menguntungkan kaum kaya, aku juga tidak ingin wakilku satu etnisku meskipun dia ahli /pakar di bidangnya karna negeri Indonesia ini di bukan milik agama tertentu, suku tertentu tapi multi etnis

    http://puangcahaya.dagdigdug.com/

  9. Duh Gusti ingkang Sejati
    Welasana mring wak mami
    Sansaya risak nagri puniki
    Awit ulahing jalma jalmi
    Kang samya nrajang pangastuti

    Dateng pundi kawula ngumbara
    Ngupadi pangruwating praja
    Kamangka kawula namung sakderma
    Titah Alit tanpa daya
    Duh Gusti.. tinebihna saking dupita

    Duh kaki wayah ingsun
    Poma dipoma yo ngger cah bagus
    Lelakon sakdermo dinulu
    Tan bisa sira anjaring warih
    Gondhelono waton sing kukuh

    Aja gumun aja ngungun kulup
    Lamun sumurup wong adol maduning lathi
    Sarwa gandhes tur yo luwes
    Merak ati paribasane
    Kalamun siro titis kaki
    Hamung brahala ing mburine

    Nanging yo ngger sung sumurupi
    Wus dadi garising jagad
    Bakul madu munggah pangkat
    Yekti sira tan bisa miradat
    Mung puloh puloh kanthi ikhlas

    Nuwun sewu Dimas Tomy ingkang waskita, nderek corat coret issues seputar pemilu😛

  10. Luaaarrr…Biassaaa… Bahasa Sastra yang Sangat sangat Indah… Sangat mengharu-biru… Pankreas terkuras hingga berwarna biru…
    Namun perlu direnungi…bahwa tingkatan2 bahasa dapat mengakibatkan pembentukan strata2 dalam kehidupan-sosial…
    Saya yakin mas Tomy pernah baca ‘Sayap-Sayap Patah’ nya Kahlil Gibran dlm Bahasa Nusantara… Bahasa Sastra Nusantara yg juga begitu Indah… Konon Bahasa Nusantara adalah Induk dari Bahasa Sansekerta…

    Selamat berkarya dalam Keindahan…

    Rahayu…..

  11. Salam dari bandung

    Wahai kaum pria

    Anda dihargai sebagai seorang pria bukanlah karena kemampuan anda menghamili perempuan

    Karena orang bodoh pun bisa melakukannya.

    Kemampuan itu tidak lantas membuat anda menjadi seorang ayah.

    Keberanian untuk membesarkan anaklah yang membuat anda menjadi seorang ayah.

  12. PAMUJI RAHAYU…,

    kangmas Tomy.., sampun atau belum sastra binabaripun.., Ca . Ra . Ka. belum muncul kangmas…, saya ngantu antu kanthi nglangut…,mugya panjenengan tansah karaharjan sedayanipun.., sampun radhi lami panjenengan mboten ketingal kumpul..,np nembe repot..? ini ada saudara kita Kangmas Ratana .. dah tanglet mawon…, hehehe..,

    salam sihkatresnan

    rahayu..,

  13. Dear Mas Tommy😉

    Mas, saya mbok diajari bahasa Jawa mlithit mas, biar saya bisa memahami wacana2 yang anda suguhkan disini.

    Hehehe, katrok ya mas ? Bahasa sukunya sendiri gak mudheng. Kalau sekedar krama-krama biasa sih bisa mas. Tapi kalau kosakata yang susah2, wah, menyerah mas.

    @ Mas Hadi Wirojati,

    Itu mas Tomy sudah muncul kok mas, kemarin sudah komment di blog saya.

    Salam Sih Katresnan kagem para kadhang sedaya.

    Rahayu ingkang sami pinanggih😉

  14. Rinesep rasaning tyas
    sampun kabuka jantraning jalmi kang edi peni
    hamemayu budi lan pekerti
    mungging kabudayan nagri kang diuri-uri
    ginelung ing manah para muda-mudi
    nastiti ngati-ati
    sampun titiwanci amiwiti
    surya “kencana” kang nyumunari
    nambut silaning satria ingkang sejati
    memangun karyenak ing tyas sesami
    asikep bala ngupadi jayaning nuswantara

    matur nuwun Mas Tomy
    ingkang dahat luhuring budi
    salam asah asih asuh

  15. kanggo sedulur Tomy lan sedulur2 kabeh…
    aku njaluk sepura sing gedhe, amargo aku ora ngerti kuwi bahasa apa… Sing nyata akeh para sedulur sing salah-kaprah ngetrapaké istilah2 panembahan, pengeran, lsp. ing perilaku-urip saben dinane. Contone ‘Panembahan Jim Bun’ akeh wong sing khurmat keliwat marang ‘Panembahan’ iki nganti saiki…
    Kamongko deweke jelas2 tokoh sing wani marang Bapa, ngrusak (Tatanan) Nagara
    Salah-Kaprah sing KELIWAT-PARAH…..
    Aku ngarani, yo iki mula-buka RUSAKE Nagara Kertagama Raharja…..
    Apa salah-kaprah iki arep diterusake..?!

    Sepisan maneh aku njaluk sepura marang para sedulur kabeh…

    Salam seduluran nkri…..

    **********
    ora dadi ngapa Mas, wis dadi kuwajibane wong urip pada ngelingake
    kanggoku Pangeran Sejati ya Guru Sejati ya Ghoibing Pribadi, Gusti kang sejati dudu Gusti olehe kulak jarene wong dodol
    yen basa Panembahan kang nganggo Jim Bun apa Pangeran kang diembel-embeli Sambernyawa ya mung pokal gawene manungsa murih arum lestari jenenge disubya-subya pepadaning manungsa
    matur nuwun Mas wis purun paring pirsa
    ..
    salam seduluran NKRI
    Nuswantara Jaya

  16. waaaaaah.. mas Tommy sayaaaaaaaaang.. kemana saja dikaaau.. hehehe..
    Salam Sayang
    Salam Kangen
    Salam Rindu.. untukmu..😆

  17. Terima kasih atas atensi & apresiasi Saudara sekalian KangBoed tersayang, Mas Hadi, Mas Ratana, Eyang Frans, Eyang dbo911, teh Herny dari Bandung, Mas /Mbak Gambuh Mas Ngebehi. Mas S™J, Mas M4stono, Mas Indra, Pak Narno, Mas Sabdalangit, Sedulur Sikep.
    Maaf baru sempat membalas komen karena kesibukan kerja saya *halah*

    Komen-komen panjenengan semua nanti saya balas dengan kunjungan balasan😉
    Untuk itu mohon disediakan cemilan & minum seadanya saat saya berkunjung nanti, bilamana tidak ada ya mohon diada-adakan

    Salam asah, asih, asuh
    Semoga semua makhluk berbahagia

  18. Emangnya kangBoed, jualan pertamax? Dimana-mana komentarnya, suka pakai pertamax. Atau biar tambah ngacir ngasih comment-nya.

    Sebelumnya saya minta ma’af, pada Mas Tomy!
    Dalam bahasa puisi (geguritan) dikenal istilah diksi dan rima. Menilik bait yang pertama, alangkah baiknya kata “Sejati” diubah menjadi “Jati”. Sedangkan kata “nglakoni” diubah menjadi “nglampahi”.
    Ma’af sekali lagi, saya bukan bermaksud menggurui.

  19. rahayu…
    dilain pandang penjual salak dan penjual sepet
    membutuhkan uang untuk kebutuhan hidupnya.
    kadang tidak sengaja ada konflik soal suara
    salak dan suara sepet..
    seandainya penjual sepet jualan air minum
    mineral tentunya orang akan berpikir bahawa
    sehabis beli salak kemudian tenggorokan jadi
    seret ingin beli juga air minum kemudian rokok-rokok…. ah sedepe donya iki…
    saya jadi ingat sekira saya mahasiswa dulu
    seminggu sekali naik kereta KRD (Kereta Rakya Djelata) ada penjual nasi bungkus..bilang ” ikan ayam – ikan ayam ” kemudian membayangkan bahawa mungkin ikan dengan berkaki ayam, pasti hewan paling aneh dan bikin penasaran rasanya…😀
    wass wb.

  20. Wah, mas Hidayat sudah muncul kembali di dunia maya.

    Selamat datang mas Hidayat.

    Itu blog budaya jawa lama ditinggal mas Hidayat jadi banyak “sawang”-nya, banyak rumput tumbuh mengotori halaman dan seisi rumah😉

    Mungkin dengan kembalinya tuan-rumah blognya bisa jadi indah, menarik hati kembali , semoga demikian ya mas… 😉

    Peace & Love

  21. rahayu…
    benar Mas Ratana,.. sedang istirahat
    melatih agar tidak ketagihan ngenet terus mas
    juga para pembaca bisa sante dalam membaca
    ya sambil belajar mengendalikan diri…
    bisa digantikan kegiatan lainnya, bahayanya ketagihan ngenet hampir sama dengan ketagihan kopi, kalau ketagihan kopi begitu menyedihkan ketika tiba dirumah sakit, …ini semua belajar dari orang tua dan pak dokter….
    wass wb

  22. Yth Mas Tommy…

    Sebenernya saya tu ngiri sama Njenengan sama mas Ngabei dll niku bahasa jawane “MLITHIT”…. saking aluse kalo baca akhirnya cuman diem…

    Mohon Izin copy ya Mas Tommy.

    Nuwun

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s